Friday, July 20, 2012



' Esokkk Puasaaaaaaaaaaa! ' *excited*



                                    Alhamdulillah , Esok mulaa lah berpuasaa . Tak sabar nak sahur pagi nanti hee ~ First-2 sebelum Online rasa nak tertidur pun adaaa . tapi tiba boleh pulak tak mengantuk sekarang . excited punya pasal . Al-maklum lah warga-2 Internet dari kaum Facebook & twitter mula lah meng-update tentang puasaa esok . semuaa tak sabar rasanyaaa . Bulan muliaa nie babe , perbanyakkan Ibadah , Tingkatkan Iman , Kurangkan Nafsu . *angkat peace*


                                     Talk about fasting month nie , Happy memang aku happy menyambutnyaa . But dalam pada masa yang sama aku jadi takut . Bukan takut hapeee . Firstly Trial on the second week of Ramadhan , Its just around the corner ! damnn boleh sawan aku fikir pasal trial . Trial is important babe . and aku nie macam masih terawang awang je macam PMR nie lagi 3 tahun . Masyaallah , terukk terukk . Mohon didoakan ya . Doakan saya lebih rajin . Tak lamaa lagi dah ni !


                                       And about Fasting , takut tak boleh tahan je . Bukan aku tak biasa dengan berpuasaa . but yalahkan , tahun nie memang jadi tahun special buat aku . Aku kena lebih kuat dari sebelum-2 nie . Aku yakin aku boleh puasaa punyaalahh . Insyaallah . I wont let anything that can be destroyed this fasting month , EVER . ape punya english aku nie ? haha okay faham-2 jelah . BI tak power mana . But at least Im trying okayy !


                                         Tadi Lepas buat urusan , aku pergi lepak lah dengan member . nak pergi tusyen pun tak sempat . soo pergi je lah melencong mana-2 sat . then lepak . yalah lepas nie mana boleh lepak dah . *dan-2 je aku nie * then tadi masuk Pavi , sajee nak husyaa for kasut raya aku . ok FYI especially to shopaholic , sekarang sale gila okayy ! tadi beli accesories dekat sana , belambak aku beli k . then aku nak beli lagi , anas dah maki aku . abang counter tu gelak jee . btw dear bakal kasut raya aku , aku akan beli kau sebelum rayaaaa , and bangle bentuk *L O V E * OMG smart okayy ? kau tunggu aku beli kau jugakk ! *muka jahat*


                                              Ok memandangkan sebelum puasa nie pun aku dah ada bakal kasut raya aku bagai hahaha . semangat nak rayaa k . kau ape tahu . tak kesah lah puasa baru nak start esok ke hapee kan . Btw nak tanyooo , baju raya korang tahun nie warna apaa ? *angkat kening* hewhew :3 kalauu akuu for this year adaalaaahh . . . JENG JENG JENG ! tak suprise lah macam nie . biar aku rahsia dulu k ? nak dekat raya baru aku citeeee . HOHOOO ~


                                               Kuih rayaa pun aku dah tempah awal-2 . tahun niee yang penting Blueberry tart kenaa adaa ! thanks to farhana sebab buat bekal untuk aku . I meant to say ibu diaa jual , and dah di-order pun . toksaahh lee aku nak duk cari sesapee suh buat kuih kesukaan aku . cerita pasal Blueberry tart nie , teringat pulak aku masaaa zaman bujang aku *ceehh*  time tu aku darjah 6 . Kau tahuu , aku pernah sanggup ponteng posee sebab nak makan blueberry tart tu . time tu awal-2 dah kuih tu sampai . memang bersapedeeekk aku . sanggup ponteng taw hahahah ! kurma pun sama . satu hari tu aku tak tahan sangat nak makan kurma , then aku main makan jee . and my mom was like ' Apee kau buatt niee ?!!! ' tu time muda-2 dulu , sekarang , Iman aku kuat k ? dah tak buatt daahh ~



                                                  Okayy tu sahajaa lah karangan aku pada hari ini . sometimes Im wondering , How can lah aku boleh tulis berapa banyak patah perkataan dalam blog , and banyak isi yang bernas-2 dalam kepala sedangkan karangan BM & BI pendahuluan pun aku boleh blurr macam orang tak pernah belajar . LOL . okayy btw Ive gotta go now . takut esok tak boleh bangun lah pulak . hahah happy fasting . Assalamualaikum <3


No comments: