Monday, August 20, 2012

Raya 2012


' eh , dah raya dah kee ? ' 



                          Sedar tak sedar , dah syawal ke-2 dah kitaaaaa :D sebelum tu Assalamualaikum warah matullahi wabarakatuh . . . . . first of all , macam mana raya korang ? best ? seronok ? sedih ? bosan ? well , siapa yang balik kampun tu mesti lah best en en . btw selamat pulangg yaaa . Selamat jalan , selamat lah pulang en en . kitaaa cewwdihh tade kampung haha ._. so KL je lah kampung iteww niwyh . But alhamdulillah , semua okay . start raya ke-2 ni yang aku lemah ni . menonggeng je dekat rumah . BOSAAAANNNNN


                          First day , bangun-2 pukul 7. mak aku memekak macam tarzan melaung jee dekat rumahh . 'OPOCOTT KAUU !' tu je lah yang mampu aku keluarkan kata-2 setelah aku bangun tido . Mak suh amek baju kurung dekat rumah makcik aku . kau tengok , first day raya baru ada baju kurung aku tau ! semangat entah papee lah haha . cuci muka , pakai tudung blaahh ~ sampai-2 , terus kena tolong makk . macam tongkang pecah jugak lah dekat rumah . 'KETAANGG ! KETUUNGGG ! KETINGGG ! ' - hah , tu contoh bunyi dia . memasak lah katakan . semalam malam tu kitaorang keluar . tu lah akibat diaa .___.


Mak : Mana anak daraa sorangg ni , Halimatun Saadiah ! !*melaung*
kau tolong aku dekat dapur ni haa . jangan nak mengelat ! 

Me : *lap air mata* orang pagi raya penuh kemaafan , nie
penuh kejeritan , dah macam hutan dah rumah ni woii !

adik : HAHA . kau pergi tolong mak lah lembu . aku na ikot abah ,
pergi sembahyang rayooooo . chaawww !


                          Hah , begitulah conversation di pagi raya . Bapak aku , as usual , senyapp memanjangg . Sometimes I wonder how can daddy can still be chill when mom's like roaaaaaarrrrr in the house . dah macam zaman batu punya dinasour tu hah . aku pun kadang-2 boleh menangis dengar mak aku membebel tau ! k back to the story , lepas tolong tuu , dah siap semua , bergamborrr time ! :D the best part happens in family . then gerak ke Bandar Tun Razak , Rumah pak ngah . hee ~





                                 Sepanjang First day rayaa tuu , best memang best . Boleh kata AWESOME ! yelah , aku manaaa lah adoo kampung . nak harapkan mak aku , errmm tak mungkin . bapak akuu ? mana adaa dah . so KL jelah . Then ditakdirkan pulak kebanyakan sedara aku raya KL first raya , serious happy gila time tu . takdee lah aku sensorang . Then dapat jumpa syuhada , One of my closest cousin , on a first day of raya was like IMPOSSIBLE . but tahun ni , jumpaa :D memang best lah jumpaa sedaraaa bagai . And about Mak ngah , jujur lah . sedih bhaii tengok keadaan dia . and those effects kemo diaa , sebak gua beb ! Always praying you for a good health mak ngah :)

                                  Sepanjang raya tu jugaakk , kerja aku termenung , termenung dan termenung . Entah lah , Bila sebut pasal rayaa , sebak sedih kecewa semua bercampur dengan happy . Then tengok phone , ARRRRGGHHHH ! Sampai bila aku nak jadi macam nie ? kerja berangan , fikir dia ?! WAKE UP EMMA ! *Tampar pipi * Buat serabut otak aku je . better fikir PMR lagi bagus . Nak je menangis puas-2 , then tanam kan impian nak lupakan dia . tapi tak boleh , sebab apa ? aku TERLALU SUSAH nak menangis . menangis dalam hati boleh kan ? But it hurts , truly hurts . 


&*%#6%4 : Bebyy , tahun nie baju raya kita warna apa ?

Me : haaa entah . Purple nak ? orang dah beli kain dah .

&*%#6%4 : PURPLE ?! *terkejut* ewwww tak nak lah !
               Orang tak sesuai lah .warna lain takdee ?

Me : mana ada dah . orang dah siap beli kain tau !

&*%#6%4 : Aduhh jangan macam nie , main O-som nak ?
siapa menang , ikot lah warna pemenang tu !

Me : fine ! zuee , kau jadi pengadil

p/s : zue tu kawan aku . time aku bergadoh dengan dia ,
dia ada sekali xD

*maka bermula lah perlawanan . lepas tuu . . . .

Me : Yeaayy ! orang menang . dah kita Purple tahun ni k sayaaanggg :D

&*%#6%4 : ahh takdee lah weyhh ! alaa tak kesian ke kat orang ?
                       tadi orang main-2 je . last game lah k ? last jeeee *muka merayu*

Me : apeee dia nie ?!! game cara adil lah , orang menang kan ?
last-2 . tak aci ! ! *muka tak puas hati*

&*%#6%4 : HAHA . yelaaa sayaangg , eh merajuk pulak dia nie !
kitaa hijauu kayy ? kitaa hijaauu ! *muka happy*

Me : *TERKEJUT NAK MAMPOS* -->*MUKA TAK PUAS HATI*




                           Flashback kembali . . . . . . Teringat aku lagi time tu . zue , kawan aku tu ketawa je tengok kitaorang bergadoh pasal benda tu je ponggg haha . I admit that I miss those time . benda-2 tu selalu buat aku tersenyum sorang-2 , then sedih , kecewa , nak menangis then semualah sorang-2 . Sedih sebab tak tercapai hajat nak rayaa dengan dia , baju raya sedondon dengan dia . SEDIH SANGAT . Sebab time tu , aku yakin sangat , benda tu akan terjadi . But the truth is , its not gonna happen , AT ALL . Terima jelah en , apa nak buatt . kadang-2 terasa bodoh juga rindukan dia and semua ni . Macam lah dia rindukan aku , macam lah dia rasa apa yang aku rasa ? ? tak rasanyaaa :) *fake smile


                           I do still love youu '&*%#6%4' , yes I do . But dont you worry , I will throw this feeling away from my heart as soon as possible :) Percayalah wehh . tak terniat aku nak ganggu hidup kau lagi . Aku pun tak hingin rasa benda yang sama tiap-2 hari . penat weh penat . Tak boleh jugak kalau amalkan sikap BERTEPUK SEBELAH TANGAN ni , semuanya takkan jadi . I'll go , jangan risau lah bro ! :) Btw selamat hari rayaa yaaaa . Banyak salah saya dekat awak . Ampunkan segala dosa sayaa . Moga awak happy lepas ni  . Assalamualaikum .





P/s : And happy hari raya to all readers ! terima kasih sebab membaca karangan raya saya ni haaa . Ampunkan salah dan silap saya yaaa . And dinasihatkan jangan makan & minum manis sangat time raya ni . tahuu lah lepas giann , karang rosaaakk gigii ! *gaya iklan gigi* kbboii :*

No comments: